ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
- A Szolgáltató adatai
- Cégnév: CsillOUT Travel Kft.
- Cím: 2045, Törökbálint, Határ utca 1
- Cégjegyzékszám: 13 09 219718
- Adószám: 27825057-2-13
Banki adatok:
- K&H Bank
- Számlaszám: 10410400-00000100-56297417
- IBAN: IBAN: HU04 1041 0400 0000 0100 5629 7417
- SWIFT KÓD:
- Telefon: +36 20 415 5481
- E-mail: hello@chillinn.hu
- Internet: https:/chillinn.hu
- Bevezető rendelkezések:
- Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy teljeskörűen szabályozza a CsillOUT Travel Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott, a Chillinn szálláshelyeinek (a továbbiakban: Szálláshely/Szolgáltatás) és az ahhoz kapcsolódó, a Szolgáltató által nyújtott egyéb szolgáltatások igénybevételének módját és feltételeit, valamint a Szolgáltató által működtetett www.chillinn.hu honlapon (a továbbiakban: Honlap) elérhető foglalási rendszer és webáruház felhasználási feltételeit.
- Jelen ÁSZF alkalmazása nem zárja ki a speciális, vagy egyedi megállapodások létrejöttét utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, partnerekkel, akik a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások értékesítése, népszerűsítése érdekében a Szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.
- A Szolgáltató partnerének minősül a Honlapon szállásajánlatot közzé tevő harmadik személy (továbbiakban: „Partner”). Egy adott szállás adatlapján található információkat, azaz a szállásajánlat lehetséges tartalmát minden esetben Partner határozza meg. Ezen adatlap hiányosságaiért, illetve a Partner üzleti magatartásáért Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal.
- A Szolgáltatás felhasználójának minősül az a természetes személy, aki a Szolgáltatás bármely elemét igénybe veszi (továbbiakban: „Felhasználó”). A Felhasználó a Szolgáltatást kizárólag a jelen Felhasználási Feltételek elfogadását követően veheti igénybe, amellyel elfogadja, hogy a Szolgáltató és közte a jelen Felhasználási Feltételeknek megfelelő tartalommal szerződés jön létre a Szolgáltatás használatára. Foglalási művelettel nem járó funkciók használata esetén a Felhasználó a Honlap használatával, ráutaló magatartással fogadja el a Felhasználási Feltételek vonatkozó rendelkezéseit. A Szolgáltatás működésére, valamint a Szolgáltatás használatával a Szolgáltató és a Felhasználó között létrejövő szerződésre – függetlenül a Honlap nyelvétől – a magyar jog irányadó. A Felhasználási Feltételek elfogadásával létrejövő szerződés nyelve a jelen Felhasználási Feltételek nyelve, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, ezért azt a Szolgáltató nem iktatja, nem postázza és utóbb nem hozzáférhető. A Szolgáltató által a Felhasználónak nyújtott Szolgáltatás térítésmentes, a Felhasználó Foglalás esetén kizárólag a Partner felé tartozik díjfizetési kötelezettséggel.
- Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Szolgáltatás bármely tartalmi elemét vagy a Szellemi Terméket bármikor, előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy megszüntesse, annak megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.
- Fogalmak
Címkék és szűrők: feliratok, szövegek és technikai eszközök, amelyek segítenek a különböző kategóriákba sorolt szálláshelyek keresésében, megjelenítésében és kiemelésében az ideális szálláshely megtalálása és lefoglalása érdekében
Előrefizetés és lemondás: Partner ajánlatának szerves részét képezi, amely az előrefizetési feltételeket és a lemondási díjakat tartalmazza. A feltételek a foglalást visszaigazoló e-mailben is megjelennek. Lemondás esetén a Foglalás visszaigazolásakor (vagy utolsó módosításakor) rögzített feltételek érvényesek.
Ajánlat: jelenti a Szolgáltató egy adott Partner szálláshelyének eleimre (pl. szobáira, egyéb helyiségeire), az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásaira, vagy a szálláshely elemei és kapcsolódó szolgáltatások összekapcsolásával kialakított szolgáltatás csomagra vonatkozó ajánlatát, amelyet a Felhasználó lefoglalhat, elfogadva a Szolgáltató feltételeit
Irányár: Jelenti azt az árat, amely akkor jelenik meg, ha a Felhasználó nem választott ki konkrét időszakot, és amely a Honlap által automatikusan javasolt időszakon belüli legalacsonyabb indikatív ár, egy személyre és éjszakára számolva. A pontos ár megjelenítéséhez meg kell adni a tartózkodási időszakot.
Felhasználói tartalmak: Jentik a Felhasználók által készített írásokat, véleményeket, hozzászólásokat, értékeléseket a Partner szálláshelyével, szolgáltatásaival, illetve a településsel és látványosságokkal vagy a Szolgáltatással kapcsolatban akár a Honlapon akár más felületen.
Foglalás: Jelenti a IV. pontban leírt folyamatot, amely alapján a Partner és a Felhasználó között Szerződés jön létre.
Helyettesítő szolgáltatás: Jelenti a Partner által a Felhasználó részére nyújtott, a Foglalásban meghatározott eredeti szolgáltatással azonos vagy magasabb színvonalú szolgáltatást abban az esetben, ha a Partner az eredeti szolgáltatást bármilyen okból nem tudja nyújtani.
Hűségprogram: jelenti az 1. számú melléklet szerinti hűségprogramot.
Online fizetési szolgáltatás: jelenti a Szolgáltató Ptk. 6:129. §-a szerinti közreműködő személyként (technikai teljesítési segéd) végzett tevékenységét, amely során kizárólag Partner megbízásából jár el és a Partner közreműködőjeként vesz át pénzösszeget a Felhasználótól.
Partner: jelenti azt a szálláshely(ek) időszakos bérbeadására a jogszabályok és a vonatkozó hatósági rendelkezések, nyilvántartások szerint jogosult személyt, aki vagy amely az általa üzemeltetett szálláshelyeket a Honlapon megjeleníti a Szolgáltató.
Honlap: jelenti a Szolgáltató által üzemeltetett online felületet, a hozzá kapcsolódó szoftvermegoldásokkal és adatbázisokkal együtt, amelyen és amely segítségével a Szolgáltató önállóan vagy megállapodások alapján jogosult a Szolgáltatást nyújtani
Szellemi termék: jelenti a Honlapon megjelenő tartalmat (ideértve designt, layoutot, grafikát és egyéb látványelemeket anyagokat, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, azok megvalósítást), kivéve (i) a Partner által feltöltött tartalmakat; (ii) a Felhasználói Tartalmakat; és (iii) Platformon feltüntetett, a Szolgáltatótól eltérő személyek védjegyeit, és egyéb tartalmait.
Szolgáltató: jelenti a Honlapot üzemeltető és a Szolgáltatást nyújtó jogi személyt.
Szerződés: jelenti a Felhasználó és a Partner közötti teljes megállapodást a Partner által nyújtandó szálláshely és kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozóan
Szolgáltatás: jelenti a Platformon elérhető, információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokat.
III. A Szolgáltatás legfontosabb jellemzői
- A Szolgáltatás célja a Szolgáltató szerződött Partnerei szálláshely és kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozó ajánlatainak (a továbbiakban az egyszerűség kedvéért szállások vagy szálláshelyek) és hirdetéseknek összegyűjtött megjelenítése, a Felhasználók tájékoztatása, szálláskereső-szolgáltatás üzemeltetése, a Felhasználók ajánlatkéréseinek és Foglalásainak kezelése és a két fél között a Szerződés létrehozása, valamint a Felhasználók véleménynyilvánítására kezelése és megfelelő felület biztosítása.
- A Partner és a Szolgáltató között Ptk. 6:293 – 6:301 §-ai szerinti tartós közvetítői jogviszony áll fenn, amely alapján a Szolgáltató önállóan eljárva jogosult a Partnernek a Felhasználókkal kötendő szerződései közvetítésére, a Partner nevében történő megkötésére és a Ptk. 6:129. §-a szerinti közreműködő személyként a Szerződés szerinti díjak Felhasználóktól történő átvételére és továbbítására. A Szolgáltató tevékenysége a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény 6. § (4) b) pontjára tekintettel nem minősül pénzforgalmi szolgáltatásnak, mivel a Szolgáltató kizárólag a Partner megbízásából eljáró önálló kereskedelmi ügynök, amely a Partner és a Felhasználó közötti Szerződés megkötésére is jogosult. A Szolgáltató a Felhasználó megbízásából pénzügyi műveletet nem hajt végre, csupán a Partner közreműködőjeként vesz át pénzt a Felhasználótól (Ptk. 6:129. § (1) bek.).
- A Szolgáltató a Szolgáltatás működtetése és üzemeltetése során az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései alapján közvetítőnek minősül. A Felhasználók és Partnerek által a Szolgáltatás használatával közzé- vagy elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni. A Szolgáltatás használatával közzétett információk tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogsértő tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
- A A Felhasználó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató mindenkori döntése szerint jogosult a szállásadó Partnerek ajánlatainak sorrendjét meghatározó rendszert („Ajánlásunk szerint” elnevezésű elsődleges rangsor megjelenítés) üzemeltetni oly módon, hogy ezen rendszerről a vonatkozó jogszabályok szerint mind a felületen, mind a szerződési feltételeiben tájékoztatást ad (a továbbiakban: „Rangsorolás”).
- Keresés, Foglalás, Szerződés megkötése
- A Felhasználónak lehetősége van különböző paraméterek megadásával a Honlapon megjelenített szállások közötti keresésre. A Szolgáltató a kereső funkció adataival működő keresőszolgáltatásban megjelenő adatokért semmilyen felelősséget nem vállal, azok kizárólag tájékoztató jellegűek. A Felhasználó kényelme érdekében az általa legutóbb megtekintett szállásokból képzett listát a Szolgáltató regisztráció hiányában is megjeleníti a Honlapon, amennyiben a Felhasználó előzetesen nem tiltotta le a sütik („cookie”) alkalmazását. Honlap használata esetén a Felhasználó kényelme érdekében az utolsó 4 keresés adatai (dátum, fő, hotel, település vagy régió) automatikusan megjelenítésre kerülnek a Felhasználó készülékén tárolt adatok alapján.
- A Honlapon található foglalási adatlap kitöltésével és elküldésével a Felhasználó közvetlenül az adott szállást üzemeltető Partnernél kezdeményez szálláshely Foglalást.
- A Szolgáltatás 16 éves kor felett vehető igénybe, de a Felhasználónak tudomásul kell vennie, hogy a Partnerek jogosultak a kiskorú személytől (18 éven aluli) származó foglalási igényt visszautasítani, vagy kiskorú fogadását megtagadni visszaigazolt Foglalás esetén is, amennyiben nagykorú felügyelete nélkül jelenik meg az adott szálláshelyen. A félreértések és a kellemetlenségek elkerülése érdekében a Felhasználó köteles az adott Partnernél közvetlenül tájékozódni az életkori szabályokról. A Szolgáltató a Partnerek által alkalmazott korlátozásért semmiféle felelősséget nem vállal.
- A Felhasználó a következő lépésekkel kezdeményezheti a szálláshely lefoglalását:
- Lefoglalni kívánt szálláshely kiválasztása.
- A szálláshely adatlapján a „Foglalás” gombra kattintás.
- A következő oldalon kiemelve megjelennek a Felhasználó által lefoglalni kívánt szálláshely foglalási paraméterei (időpont, létszám, kapcsolódó szolgáltatások, ellátás, lemondási feltételek stb.). A Felhasználó a megjelenő felületen megadja a személyes és a kapcsolattartáshoz szükséges adatait, amelyeket a Foglalás elküldése előtt szabadon módosíthat..
- Felhasználó a foglalási feltételek (amely tartalmazza a jelen Felhasználási Feltételeket) kifejezett elfogadása, a Partnernek szóló megjegyzések rovat kitöltése (opcionális), a hírlevélre történő feliratkozás elfogadása vagy elutasítása (kötelező) után a „Foglalás elküldése” gombra kattintva véglegesíti és küldi el a Foglalását.
- A Szolgáltató lehetőséget biztosít a Felhasználók számára a szálláshelyek telefonos lefoglalására is.. Telefonos foglalás esetén a Szolgáltató visszaigazoló e-mailt küld a Felhasználónak, amelynek a tartalma megegyezik az online foglalás visszaigazolásával. A telefonon keresztül kezdeményezett foglalások esetén a Felhasználó felelősséget vállal azért, hogy előzetesen elolvasta és elfogadta a jelen Felhasználási Feltételeket, az Előrefizetési és Lemondási Feltételeket.
- A Foglalás elküldésével a Felhasználó tudomásul veszi, hogy annak elfogadása esetén közte és a Partner között létrejön a Szerződés a Foglalással elfogadott Partner ajánlatban megjelenített árakon és feltételekkel.
- A Partner azonnali visszaigazolást garantál szálláshelyére történő foglalás esetén. A Foglalás elfogadását igazoló automatikus emailt a Partner megbízása alapján a Szolgáltató rendszere küldi a Felhasználónak „sikeres foglalás” tárggyal a foglalás után azonnal a megadott email címére, mely levél a foglalás elfogadásának tekinthető.
- Ajánlatkérés
- Amennyiben a Felhasználó nem kíván azonnal Foglalást kezdeményezni egy szálláshellyel kapcsolatban, akkor az általa kiválasztott szálláshelyre lehetősége van ajánlatkérésre a Partnertől a Weboldalon keresztül. Az ajánlatkérés semmilyen kötelezettségvállalással nem jár, az ajánlatkérés nem minősül a Foglalás kezdeményezésének. A Szolgáltató a szálláshely adatlapján vállalt határidőn belül visszajelzést küld a Felhasználó számára.
- A Szolgáltató 24 órán belül küldheti meg az ajánlatát a Felhasználó számára. A Felhasználónak a Partner által jelzett határidőn belül lehetőség nyílik az ajánlat elfogadására a hiányzó adatok megadásával és a “Foglalás indítása” gomb megnyomásával, amely már a Foglalás elküldésének minősül.
- Visszaigazolt Foglalás lemondása, módosítása
- A Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy az általa megrendelt szolgáltatások esetleges lemondásáról, módosításáról, vagy bármilyen egyéb változásról a szolgáltatás kezdetét megelőzően legalább 48 órával (negyvennyolc) írásban tájékoztatja a Szolgáltatót.
- A Felhasználó a szolgáltatást kötbérmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a Szolgáltató részére az érkezési időpontot megelőző 14. (tizennegyedik) napig.
- Az érkezési időpontot megelőző 13. napon belüli, írásban jelzett szolgáltatás lemondás, illetve előleg beérkezésének elmaradása esetén a Szolgáltató kötbért számít fel, melynek összege a megrendelt szolgáltatás díjának 100 %-nak megfelelő összeg,
- A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Felhasználó által megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt szolgáltatások teljesítésétől legkésőbb a szolgáltatások igénybevételének megkezdését megelőző 14. napig – a Felhasználó részére írásban megküldött nyilatkozattal – elálljon, és a Felhasználó által esetlegesen pénzben megfizetett előleg egyidejű visszautalása, vagy SZÉP kártyáról történt előlegfizetés esetén a SZÉP kártyára történő visszatérítés mellett.
- Csoportos vagy egyéni megrendelések esetén az elállási feltételek egyedileg kerülnek meghatározásra. Csoportos vagy egyéni megrendelések esetén a lemondási feltételek egyedileg kerülnek meghatározásra.
- A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy speciális feltételekhez kötött termékei és szolgáltatásai – így különösen akciós ajánlatai – foglalása, csoportos utazás vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő egyedileg megállapított feltételeket állapítson meg.
- A Partner köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót és a Felhasználót, ha a Foglalással vállalt eredeti szerződéses kötelezettséget nem tudja teljesíteni. A Partner ebben az esetben köteles a Felhasználó részére helyettesítő szolgáltatásként ugyanolyan, vagy a Felhasználó részére ráfizetés nélkül magasabb színvonalú szálláshelyet biztosítani (továbbiakban: „Helyettesítő Szolgáltatás”). A Helyettesítő Szolgáltatásnak az eredeti szolgáltatás alapvető jellemzőinek meg kell felelni (száma, komfort fokozat, a szálláshely elhelyezkedése, földrajzi távolság, településen belüli elhelyezkedés, önálló használatú területek). A Helyettesítő Szolgáltatás igénybevételének esetleges plusz költségei a Partnert terhelik (pl: az eredeti és alternatív szállás közötti árkülönbözet, a Foglalással érintett Felhasználó utazási többletköltségének a megtérítése, vagy az alternatív szálláshelyre való utaztatása stb.). A Felhasználó nem köteles a Helyettesítő Szolgáltatás elfogadására. Amennyiben a Felhasználó a Helyettesítő Szolgáltatás helyett egy magasabb értékű szolgáltatást választana, akkor a Felhasználó köteles a Helyettesítő Szolgáltatás és a Felhasználó által választott magasabb értékű szolgáltatás közötti árkülönbözetet megtéríteni.
- Amennyiben a Partner által nyújtott szolgáltatás nem felel meg a Foglalásban vagy a Felhasználóval megállapodott módosított Szerződésben foglalt szolgáltatásnak, vagy a Partner nem tud Helyettesítő Szolgáltatást nyújtani, vagy azt a Felhasználó nem fogadja el, a Partner köteles a Felhasználót kártalanítani, illetve kompenzálni a Felhasználót a fentiekkel kapcsolatban ért minden hátrányos következményért, kárért és költségéért. A Felhasználót megillető kompenzációt, kártalanítást az esemény bekövetkezésekor kell teljesíteni.
VII. Visszaigazolt Foglalás törlése
A Felhasználó elfogadott Foglalását a Szolgáltató az alábbi – vagylagos – feltételek teljesülése esetén a Felhasználó lemondásának veszi, és azt jogosult törölni:
- ha a Felhasználó a foglalási folyamat során nyilvánvalóan nem valós adatokat adott meg;
- ha a Partner a Foglalás visszaigazolásában a Foglalást díjfizetéshez kötötte (előleg) és az a megadott határidőig nem teljesült, a Partner jogosult, de nem köteles Szerződéstől elállni;
- ha az érkezés napján a Felhasználó nem érkezik meg bejelentkezési időn belül, kivéve, ha a Felhasználó előre jelezte, hogy később érkezik;
- ha a Felhasználó az általa megadott elérhetőségi adatok egyikén sem elérhető a Partner és a Szolgáltató számára – többszöri próbálkozás ellenére sem, és kapcsolatfelvétel hiányában a Foglalás nem teljesíthető;
- ha természeti katasztrófából eredő vis maior esemény következik be (műszaki meghibásodás nem tekinthető vis maiornak), vagy kereskedelmi, gazdasági szankciók, embargók, jogi korlátozások alkalmazására kerül sor;
- ha korábbi szálláshasználat során elkövetett csalás vagy lopás (vagy ilyen bűncselekmények miatt) a Felhasználó ellen eljárás indult és erről a Partner vagy a Szolgáltató tudomást szerez;
- ha olyan gyanús Foglalás(ok)ról van szó, amelyekről alappal feltételezhető, hogy nem a Felhasználó tényleges igényeinek kielégítésére szolgálnak; vagy azokat jogszabályi előírások megkerülése érdekében kezdeményezték;
- ha a Foglalással kapcsolatos ajánlatban a Felhasználó számára is felismerhető, olyan nyilvánvaló elírás található, amelyre tekintettel a Partnertől nem elvárható, hogy a megadott feltételek mellett a foglalást teljesítse (pl. foglalás összegének nyilvánvaló elírása).
Ha a Foglalás törlésre került, akkor a Partner részéről már nem áll fenn a szállás biztosítására vonatkozó kötelezettség.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy belátása szerint, a jelen Felhasználási Feltételek 10. pontjának, valamint a Szerződés lemondására/módosítására vonatkozó VI. és VII. fejezetének, a fizetésre vonatkozó VIII-IX. fejezeteinek, a felhasználói értékelésekre vonatkozó XIII. fejezetének, a szerzői jogra vonatkozó XIV. fejezetének vagy a felhasználó felelősségére vonatkozó XVI. fejezetének megsértése esetén egyes Felhasználókat előzetes értesítést követően, maximum egy éves határozott időtartamra kitiltson a Platformon keresztül elérhető szolgáltatások felhasználói közül. A kitiltott Felhasználóknak tilos megkísérelni a Platform használatát más név alatt vagy másik felhasználón keresztül a kitiltás időtartama alatt.
VIII. Általános fizetési feltételek
- A szálláshely adatlapján feltüntetett információk szerint a Foglalás díjának kiegyenlítése történhet a Szolgáltató részére történő átutalással vagy a Honlap segítségével Online Fizetési Szolgáltatással.
- Amennyiben a megadott fizetési határidőn belül a Foglalás elfogadásában jelzett befizetés nem történik meg a Felhasználó részéről, akkor a Szolgáltató az elfogadott szálláshely Foglalást törölheti. A Felhasználó köteles a foglalás visszaigazolásában megjelölt kötbért megfizetni a Szolgáltató felé.
- A Szolgáltató a Foglaláskor közölt szállásdíjon felül kizárólag az opcionálisan, helyszínen igénybe vehető szolgáltatások díját számíthatják fel (pl.étkezés, parkolás, konditerem, kerékpár kölcsönzés).
- Online Fizetési Feltételek
Online Fizetési Szolgáltatás esetén a Szolgáltató a Partner megbízása alapján a Felhasználótól a Ptk. 6:129. §-a szerinti közreműködő személyként (technikai teljesítési segéd) átveszi a Partner és a Felhasználó között a Foglalás eredményeként létrejött Szerződés alapján a Partnernek járó összeget.
A Szolgáltató a Partner meghatalmazása alapján eljárva intézkedik, hogy a Felhasználó által (átutalással, bank- vagy hitelkártyával vagy – egyes esetekben – SZÉP Kártyával) megfizetett összeg a Felhasználó számlájáról a Szolgáltató erre a célra elkülönített számláján, mint gyűjtőszámlán kerüljön jóváírásra. Erre tekintettel a Felhasználó csak olyan fizetési módot tud alkalmazni, amely lehetőséget biztosít számára Magyarországon magyar forintban vezetett bankszámlára történő átutalásra, a rendszer kizárólag magyar forint pénznemet kezel. Amennyiben a Partner ettől eltérő pénznemben állapítja meg a szálláshely ajánlatában a részére fizetendő összegeket, úgy a Foglalás pillanatában a Szolgáltató az adott összeget átváltja, és a Magyar Nemzeti Bank előző napi árfolyamán és magyar forintban vonja le megadott összeget a Felhasználótól. A fentiekkel kapcsolatban a Partner sem árfolyamkülönbözet címén sem egyéb jogcímen nem jogosult semmilyen költséget vagy díjat érvényesíteni a Felhasználóval szemben.
Az Online Fizetési Szolgáltatás keretében a Szolgáltató azt biztosítja, hogy a Felhasználótól a Partnernek járó összegeket a Felhasználó megfizethesse:
- banki átutalással;
- bank- és hitelkártyával; vagy
- – amennyiben azt a Partner ajánlata lehetővé teszi – a 76/2018. (IV. 20.) Korm. rendelet szerinti Széchenyi Pihenő Kártyával (továbbiakban: „SZÉP Kártya”).
Amennyiben a Felhasználó az Online Fizetéses Foglalás:
- első napjával megegyező napon foglalja le a szálláshelyet (aznapi érkezés), akkor a Foglalást követően 1 órán belül köteles a fizetési kötelezettségek teljesítésére kizárólag bankkártyás vagy SZÉP Kártyás fizetés útján. Amennyiben ezen határidőn belül nem fizeti meg az ajánlat szerint kötelezően fizetendő összegeket, akkor a Foglalás lemondottnak tekintendő.
- első napját megelőző első vagy második nap 23.00 óra előtt foglalja le a szálláshelyet, akkor a Foglalás napján legkésőbb éjfélig köteles a fizetési kötelezettségek teljesítésére kizárólag bankkártyás vagy SZÉP Kártyás fizetés útján. Amennyiben ezen határidőn belül nem fizeti meg az Ajánlat szerint kötelezően fizetendő összegeket, akkor a Foglalás lemondottnak tekintendő
- első napját megelőző első vagy második nap 23.00-kor vagy ezután foglalja le a szálláshelyet, akkor a Foglalás időpontját követő nap 24.00 óráig köteles a fizetési kötelezettségek teljesítésére kizárólag bankkártyás vagy SZÉP Kártyás fizetés útján. Amennyiben ezen határidőn belül nem fizeti meg az Ajánlat szerint kötelezően fizetendő összegeket, akkor a Foglalás lemondottnak tekintendő.
Partner a befizetett összegekről a Felhasználó felé előleg- és végszámlát állít ki.
A Partner a Foglalás teljes bruttó ellenértékének a Felhasználó által az Online Fizetési Szolgáltatás keretében még meg nem fizetett részét, illetve a helyszínen igénybe vett, a foglalási érték részét nem képező szolgáltatások ellenértékét számlázhatja a Felhasználó felé.
- További szolgáltatások
- A Weboldalon található szálláshely adatlapot és annak tartalmát a Felhasználó szabadon megoszthatja ismerőseivel közösségi médián keresztül vagy a vágólapra másolt link segítségével. A Felhasználó a Szolgáltatás használatával kötelezettséget vállal arra, hogy a Szolgáltató vagy harmadik személy jogát vagy jogos érdekét nem sérti.
- A Felhasználó a Weboldalon feliratkozhat hírlevél fogadására. A feliratkozás a Felhasználó valós adatait tartalmazó űrlap hiánytalan kitöltésével történik (név, e-mail cím megadása). A hírlevél minden esetben reklámot is tartalmaz. A hírlevélről történő leiratkozás a hírlevél alján található link lekattintásával, valamint a Szolgáltatónak küldött elektronikus vagy postai levélben lehetséges. A hírlevéllel kapcsolatos további információkat a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában találhat.
- A Foglalás sikeres leutazásával a Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató e-mailben felkéri a vendégértékelési nyomtatvány kitöltésére, amelyet egy vagy több emlékeztető e-mail követhet (utazást követő 1. napon, kitöltés hiányában a 8. napon, ezt követően kitöltés hiányában a 28. napon). A vendégértékelési nyomtatvány kitöltése opcionális, az értékelésre rendelkezésre bocsátott link az elküldést követő három hónapig nyitható meg, ennyi időn belül van lehetősége a Felhasználónak a véleményét közzétenni. A visszaigazolással és a vendégértékeléssel kapcsolatos üzenetek (e-mailek) a Szolgáltató rendes üzletviteléhez és a Szolgáltatás színvonalának fenntartásához szükségesek, és nem részei a hírleveleknek vagy a marketing e-maileknek, amelyekről le lehet iratkozni.
- A Platformon a Szolgáltató lehetőséget biztosít harmadik fél által biztosított térkép szolgáltatás, az Applikáció esetében pedig útvonalkereső szolgáltatás használatára is annak érdekében, hogy a Felhasználó az aktuális tartózkodási helyétől kiindulva a kiválasztott szálláshelyre történő eljutás útvonalát megtervezhesse. A Szolgáltató a megjelenített útvonalterv és térkép tartalmáért, használhatóságáért, esetleges műszaki hibáiért semmiféle felelősséget nem vállal. Szolgáltató a funkció biztosítása során lokációs adatokat nem gyűjt, azokat kizárólag a térkép- és útvonalkereső szolgáltatást nyújtó harmadik személy kezeli.
- A Szolgáltató jogosult arra, hogy a Szolgáltatásával összefüggésben „Nyereményjátékot”, vagy „Akciót” szervezzen. Erről a Szolgáltató minden esetben külön tájékoztatást nyújt a Felhasználók számára.
- Felhasználói értékelések
- A Felhasználók a Foglalás sikeres leutazása esetén az igénybe vett szállások vonatkozásában véleményeket, értékeléseket tehetnek közzé a Honlapon, illetve a Szolgáltatással kapcsolatban is értékelést adhatnak a Szolgáltató részére.
- A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármilyen véleményt a saját belátása szerint, a Tartalmi szabályzat szerint lefordítson, megszerkesszen, módosítson, visszautasítson vagy eltávolítson. A Felhasználók által elküldött tartalmakat a Szolgáltató nem köteles bizalmasan kezelni. A Szolgáltató nem végzi el az értékelés helyesírási ellenőrzését és a lényeges kijelentések módosítását, a Felhasználó kötelezettsége, hogy amennyire lehetséges, az értékelés során maradjon tárgyilagos. Sértő vagy jogsértő értékelés közzététele nem megengedett.
- A Felhasználó felelős és köteles a Szolgáltatót mentesíteni minden olyan igénnyel és kárral szemben, amely abból keletkezik, hogy a Felhasználó a Felhasználói Tartalmakra vonatkozó rendelkezéseket megszegi.
XII. Szerzői jogok
- Mindazon tartalom, ami a Honlapon megjelenő tartalom (ideértve design-t, layoutot, grafikát és egyéb látványelemeket anyagokat, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, azok megvalósítást) a Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát (továbbiakban: „Szellemi Termék”) képezi, kivéve (i) a Partner által feltöltött tartalmakat; (ii) a Felhasználói Tartalmakat; és (iii) Platformon feltüntetett a Szolgáltatótól eltérő személyek védjegyeit, és egyéb tartalmait.
- A Szolgáltatás rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl a Szolgáltató Szellemi Terméket a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók, bármely ilyen jellegű tevékenység polgári és büntetőjogi eljárásokat vonhat maga után.
- Bármely Felhasználótól származó és a Szolgáltatással kapcsolatos, Szolgáltatónak küldött, átadott vagy egyéb módon jelzett visszajelzés, megjegyzés, kérés esetén a Felhasználó elfogadja és visszavonás nélkül hozzájárul, hogy a Szolgáltató a visszajelzést, megjegyzést vagy kérést a Szolgáltatás módosítása vagy javítása érdekében ingyenesen, feltétel nélkül és bármilyen formában felhasználhatja.
XIII. Felelősségkorlátozás
Tekintettel arra, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatást a Felhasználó felé térítésmentesen nyújtja, a Ptk. 147. § (1) bekezdése szerint a Szolgáltató kizárólag akkor felel a Szolgáltatás tárgyában bekövetkezett kárért, ha a Felhasználó bizonyítja, hogy a kárt szándékos szerződésszegéssel okozta, vagy elmulasztotta a tájékoztatást a Szolgáltatás olyan lényeges tulajdonságáról, amelyet a Felhasználó nem ismert. A Ptk. 147. § (2) bekezdése szerint a Szolgáltató a Felhasználó vagyonában a Szolgáltatással okozott kárt köteles megtéríteni, kivéve, ha a Szolgáltató magatartása nem volt felróható (többek között nem felróható a Szolgáltató magatartása a Felhasználási Feltételek 60. pontjában meghatározott esetekben, valamint a következő mondatban írtak esetében). Mivel a Szolgáltató a Szolgáltatást adott állapotban nyújtja („AS IS”), a Szolgáltató nem felel a rajta kívül álló okkal összefüggésben keletkezett hibákért és ezek következményeiért, ilyen lehet például az internetes hálózatban keletkezett technikai meghibásodás vagy kimaradás, bármilyen eredetű technikai leállás, szünet, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok (például: vírusok, férgek, makrók vagy hacker tevékenységek).
A Szolgáltató a fentiekkel összhangban minden lehetséges rendelkezésére álló technikával és eszközzel igyekszik garantálni az általa nyújtott Szolgáltatás folyamatosságát, nem vállal azonban felelősséget azokért a károkért, amelyeket a Szolgáltatása érdek- és működési körén kívül eső elháríthatatlan külső esemény okozott és amely a teljesítéshez szükséges munkavégzést, vagy a technikai eszközök rendelkezésre állását akadályozza (pld.: sztrájk, árvíz, földrengés, felhőszakadás, áramszünet, az internet működési elégtelensége, adatátviteli hiba, üzemkiesés stb.).
A Szolgáltató – ideértve, de arra nem korlátozva: vezető tisztségviselője, alkalmazottja, képviselője és ügynöke, továbbá bármely egyéb (az oldal és tartalmának létrehozásával, szponzorálásával és promóciójával foglalkozó) partnere – nem vállal felelősséget
- bármely pontatlanságért vagy hiányosságért a leíró információkban (az árakat, kiadó szobákat), melyet a Partner adott át a Szolgáltató részére,
- a Partner által nyújtott szolgáltatásokért vagy kínált termékekért, illetve
- bármely személyes sérülésért, halálesetért, anyagi kárért, vagy egyéb közvetlen, közvetett, különleges, következményekkel vagy büntetéssel járó károkért, veszteségekért vagy költségekért, melyet a Felhasználó elszenvedett vagy amiért fizetnie kellett, legyen szó törvényes cselekedetekről, hibákról, viszályokról, súlyos gondatlanságról, szándékos félrevezetésről, mulasztásokról, végrehajtás elmaradásáról, megtévesztésekről, kárról vagy szigorú kötelezettségről, melyek (teljes egészében vagy részben) a Partnernek tulajdoníthatók, beleértve bármely lemondást, túlfoglalást, sztrájkot, kényszerhelyzetet vagy bármely olyan eseményt, mely a Szolgáltató hatáskörén kívül esik.
A Szolgáltató által közzétett információk valódiságáért a Partner felel, Szolgáltató az ezzel kapcsolatos mindenfajta felelősségét kizárja.
A szálláshelyek különböző szempontok szerint kerülnek értékelésre (csillagok, értékelések stb.). A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlapon feltüntetett szálláshelyekre vonatkozó felhasználói értékelésekért vagy besorolásáért (csillagbesorolás), továbbá a Szolgáltató nem vállal felelősséget a szálláshelyek minőségével, állapotával vagy megfelelőségével kapcsolatban. A szálláshely – jellemzően hotelek – csillag-besorolása és a felhasználói értékelések csak tájékoztatás céljára szolgálnak, a Szolgáltató nem vállal kötelezettséget a csillag-besorolás vagy a felhasználói értékelések ellenőrzésére.
A Honlap használata során történő adatközlés hiányosságaiért, illetve a hibásan megadott adatokból adódó bármilyen következményért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, függetlenül attól, hogy a hiányos adatközlés a Partnernek vagy a Felhasználónak, vagy egyik félnek sem felróható.
XIV. Felhasználó felelőssége
A Felhasználó a Szolgáltatást csak jóhiszemű és törvényes ajánlatkérések vagy Foglalások céljából használhatja, és a Szolgáltatás használatával vállalja, hogy nem végez spekulatív, hamis vagy megtévesztő Foglalásokat, illetve a valódi igényt meghaladóan nem foglal le szálláshelyeket. A Felhasználó a Szolgáltatás használatával vállalja, hogy a Foglaláskor megadott személyes adatait, az elérhetősége érdekében megadott adatok, valamint fizetésre vonatkozó információk helyesek. A megadott adatok pontatlanságából eredő bármilyen kárért kizárólag a Felhasználó felelős.
Felhasználó vállalja, hogy folyamatosan figyelemmel kíséri a Szolgáltató nyilvános tájékoztatásait, illetve a Felhasználási Feltételek és Adatkezelési Tájékoztató módosításait.
Amennyiben a Felhasználó magatartása következtében vagy azzal összefüggésben harmadik személy vagy bármely hatóság, illetve bíróság a Szolgáltató-vel szemben bármilyen igényt támaszt, illetve eljárást indít, a Felhasználó köteles minden, a Szolgáltató által megkövetelt intézkedést megtenni és a Szolgáltatónak megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, amely a Szolgáltatót a Felhasználó bármely jogellenes magatartása miatt vagy azzal összefüggésben éri.
- A Felhasználási Feltételek hatálya.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy Szolgáltatás egészét bármikor, előzetes figyelmeztetés nélkül megszüntesse, amely esetben a jelen Szabályzat automatikusan hatályát veszti.
A jelen Felhasználási Feltételek bármely módosítását a Szolgáltató a változás hatályba lépését legalább 15 nappal megelőzően elektronikus levél formában tájékoztatja regisztrált felhasználóit és még leutazás előtt álló, aktív szerződéssel rendelkező felhasználóit. A Felhasználási Feltételek módosítását követően a Felhasználó a Szolgáltatás használatával elfogadja a Felhasználási Feltételek módosítását. A Felhasználási Feltételek szövegében az esetleges elütések, nyelvhelyességi hibák, vagy a fogalomhasználat pontosítása, fogalmak átnevezése, továbbá a mindehhez kapcsolódó rendelkezések kijavítása (ideértve a tartalmi részletezést is) nem minősül a Felhasználási Feltételek módosításának. Nem minősül a Felhasználási Feltételek módosításának az sem, ha a Szolgáltató saját magára vonatkozó adatot korrigál. Az itt hivatkozottak szerint korrigált Felhasználási Feltételek közlése, illetve közzététele, továbbá azon módosított, illetve kiegészített Felhasználási Feltételek közlése, illetve közzététele, amely esetekben a jogszabályi változás és/vagy hatósági aktus tette szükségessé a módosítást, illetve kiegészítést, a Felhasználási Feltételekre egyébként irányadó 15 napos határidőnél rövidebb is lehet. A Felhasználó mindezt kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja.
A Honlap és a Szolgáltatás működésével kapcsolatos valamennyi tájékoztatás (pl.: a nyereményjáték szabályzat, akciókra vonatkozó tájékoztató), valamint a jelen Felhasználási Feltételekben hivatkozott egyéb dokumentumok (pl.: Adatkezelési Tájékoztató) a Felhasználási Feltételek részét képezik és külön elfogadás nélkül is kötelezően alkalmazandók minden Felhasználó esetében.
A jelen Felhasználási Feltételeknek a Felhasználóval való megismertetéséről a Szolgáltató oly módon gondoskodik, hogy a Felhasználási Feltételek mindenkori hatályos és teljes szövege a Honlap közzétételre kerül, illetve a Felhasználó számára a hozzáférés mindenkor biztosított.
A Felhasználási Feltételekben a Szolgáltató részére megállapított jogok nem kizárólagos jellegűek, azok együttesen is alkalmazhatóak. Amennyiben a Szolgáltató a jelen Felhasználási Feltételekben meghatározott jogát nem gyakorolja, az nem értelmezhető joglemondásként.
Bármely, a Szolgáltatótól különböző weboldalnak (Facebook.com, Google, stb.) a Szolgáltató weboldalhoz kapcsolódó szolgáltatására az adott weboldal keretén belül közzétett szabályzatok és feltételek (is) vonatkoznak.
XVI. Ügyfélszolgálat (Kapcsolattartói Pont), panaszkezelés
A Szolgáltató elvárja Partnereitől, hogy a Felhasználóknak magas színvonalú szolgáltatást nyújtsanak, és a Felhasználókkal folytatott kommunikáció minden esetben udvarias és segítőkész legyen, továbbá, hogy a Partner által az oldalon megjelenített információk a valóságnak és jogszabályoknak megfeleljenek.
Amennyiben a Felhasználónak a Szolgáltatással vagy a Foglalással kapcsolatosan bármilyen észrevétele, panasza, kérdése van, vagy jogellenes tartalmat kíván bejelenteni, azt közvetlenül közölheti a Szolgáltató-val:
E-mail: hello@chillinn.hu
Telefon: +36 20 /415 5481
A Szolgáltató a – fenti csatornákon beérkezett – panasz kivizsgálását azonnal megkezdi és szükség szerint orvosolja. A panasz megválaszolásának és megoldásának lehető legrövidebb idejére törekszik, de maximum, a beérkezést követő 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszkezelési folyamatról a Szolgáltató a Panaszkezelési Szabályzatában bővebb információt nyújt.
A Szolgáltató kizárólag azokat a felhasználói panaszokat tekinti a Szolgáltatóval szembeni fogyasztói panasznak, amelyeket a Szolgáltató eljárásával vagy rendszereivel szemben nyújtanak be. A Partner eljárásával kapcsolatos panaszok esetében a Szolgáltató csak a közvetítésben és a panasz megoldásában nyújt támogatást a feleknek, azok nem minősülnek a Szolgáltatóval szembeni panasznak.
A Szolgáltató az ebben a bekezdésben említett döntéseket követően hat hónapig ad lehetőséget arra (és a 82. bekezdésnek megfelelően kezeli), hogy a Felhasználók a Kapcsolattartói Ponton panaszt nyújtsanak be a Szolgáltató által azon az alapon hozott alábbi döntései ellen.
A Szolgáltató jogosult az ajánlatkérések, foglalás előjegyzések és lemondások kapcsán, illetve más egyéb, a Honlap működéséhez kapcsolódóan a Felhasználóval telefonon, sms-ben, vagy bármilyen, a rendszerben rögzített kapcsolattartásra alkalmas eszköz útján felvenni a kapcsolatot.
XVII. Vegyes rendelkezések
A felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződésből fakadó kötelezettségeik teljesítése során az irányadó jogszabályi rendelkezéseket betartva, a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően járnak el, és egymással kölcsönösen együttműködnek, egymást érintő minden lényeges körülményről indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatják.
A Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve a honlapján általa közölt információkat magára nézve kötelezőnek tekinti és azok teljesítése érdekében minden esetben úgy jár el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
A jelen ÁSZF elfogadásával a felek között létrejövő szolgáltatási szerződésből eredő jogok és kötelezettségek gyakorlása során a felek kötelesek a másik fél jogos érdekét figyelembe véve eljárni. A Szerződő fél és a Vendég köteles továbbá a szerződés teljesítése során úgy eljárni, hogy az a Szolgáltató jó üzleti hírnevét ne sértse, illetve ne veszélyeztesse.
A jelen ÁSZF alapján létrejövő szolgáltatási szerződés megkötésével, teljesítésével összefüggésben a Szolgáltatóval, illetve annak tevékenységével összefüggésben a Partner és Felhasználó tudomására jutó információ, tény, adat, így különösen de nem kizárólagosan a jelen ÁSZF alapján létrejövő egyedi szolgáltatási szerződések léte és tartalma üzleti titoknak minősül, azokat a Partner és Felhasználó harmadik személynek nem adhatja ki, nem teheti hozzáférhetővé és a szerződések teljesítésétől eltérő más célra nem használhatja fel.
A Partner és Felhasználó vállalja, hogy a Szolgáltató előzetes írásos beleegyezése nélkül harmadik személyek számára nem ad át és nem hoz nyilvánosságra a jelen ÁSZF alapján létrejövő egyedi szolgáltatási szerződések tartalmával és/vagy azok teljesítésével kapcsolatos semmilyen információt, különösen, de nem kizárólagosan a szolgáltatási szerződés teljesítésének időpontjáig.
Amennyiben a Szolgáltató valamely, a jelen ÁSZF-ben rögzített jogát nem gyakorolja, úgy a joggyakorlás elmaradása nem minősül a Szolgáltató részéről az adott jogról történő lemondásnak.
Mindazon esetleges károkért, melyek a www.chillinn.hu weboldal és/vagy a foglalási rendszer működésében felmerülő hiba vagy hiányosság miatt következnek be a Partner vagy Felhasználó oldalán, a Szolgáltató a felelősségét kizárja.
A felek a szerződés teljesítése során, illetve a szolgáltatásnyújtással összefüggésben felmerülő valamennyi kérdés vonatkozásában a kapcsolatot egymással elsődlegesen írásban, e-mail útján tartják.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó valamennyi szerződésre a magyar jog, így különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályi előírások az irányadók. Amennyiben a szerződés a Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Felhasználó között jön létre, úgy a felek jogviszonyára a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.rendelet rendelkezéseit is értelemszerűen alkalmazni kell.
A felek a közöttük létrejött szolgáltatási szerződésekből fakadó vitás kérdéseket elsődlegesen tárgyalások útján, peres eljáráson kívül kívánják rendezni. Amennyiben a felek közötti tárgyalások nem vezetnek eredményre, vagy a vitarendezés előreláthatólag sikertelen, úgy a felek a….kizárólagos illetékességét.
Jelen ÁSZF közzétételére 2025. május.21 napján került sor, az 2025. május. 21 napjától hatályos.